SSS

Yapım Aşamasında
ManagerZone Sıkça Sorulan Sorular (ve bazen direk cevaplar)

1. Oyuncumu nasıl paylaşırım?
Oyuncunuzu paylaşmak için Kulüp Üyesi olmanıza gerek yok. Nasıl yapacağınızı buradan okuyabilirsiniz.

2.  En iyi taktik hangisidir?
En iyi taktik oyuncularınıza en uygun taktiktir. Bu yazı yazılırken Kanat taktiği en etkili taktiklerden birisi ancak tek bir taktiğin en iyi olduğunu söylemek pek mümkün değil. Yeni Başlayanlar İçin Taktikleri gösterdiğim yazıma göz atabilirsiniz.

3.  Oyuncumun bir özellikten tıkalı olduğunu (gelişiminin durduğunu) nasıl anlarım?
Oyuncunun tıkalı olduğunu anlamanın birkaç yolu var.
  1.  Kulüp Üyesi iseniz oyuncunun antrenman grafiğine bakınca kırmızı çizgi görürsünüz. Veya top aldığı gün üzerine geldiğinizde "tıkalı" yazar.
  2.  Oyuncu antrenman sahasında top aldıktan sonra bir daha gelişmez. Antrenman raporu sayfasında (veya oyuncu kartında) gelişmesi tamamen beyaz halka olarak görülür.

    Burada dikkat edilmesi gereken, oyunclar ağır sakatlandıklarında da gelişmiyorlar. Bunu karıştırmamak lazım. Eğer bir oyuncunun gelişmesi durduysa önceki gün ağır sakatlık olup olmadığına bakmakta fayda var

  3. Antren kampına gönderdiyseniz orada gelişmez. Mesela oyuncuyu Hız, Day Zeka kampına gönderdiniz ancak Hızdan gelişmiyor. Demek ki Hız tıkalı. Veya sonraki günlerde DAY özellliğinden de top aldıktan sonra hep zeka çalıştıysa DAY tıkanmış demektir.
Son not: Tıkalı özellikleri açmanın yolu yok.

4.  Ağıt Sakatlanmış oyuncumu kampa göndersem çalışır mı?
Ağır Sakat oyuncular antrenman kampına gönderildiğinde çalışmaz.  İyileşme sürecine (hafif sakatlık) girdiklerinde yarı hızda çalışırlar. Bu yüzden tamamen iyileştikten sonra göndermekte fayda var.

5.  Oyuncularımı nasıl geliştirmeliyim?
Oyuncularınızı hangi mevkiye göre yetiştirmek istediğinize karar verin. Bunun için gözlemci raporuna bakabilirsiniz. (Gözlemci raporunu detaylı anlatan yazım için tıklayın.) Futbolda oyuncu yetiştirmek için MZ'nin efsane hocalarından Özkan hocamızın (adı üzerinde legendaryboy52) hazırladığı mükemmel rehber için tıklayın. U21 Milli oyuncu yetiştirme rehberi ancak her oyunu için geçerlidir. Hokeyde oyuncu yetiştirmek için ise benim hazırladığım kılavuza buradan ulaşabilirsiniz.

6.  Oyuncumda Gözlemci Raporu sekmesi neden yok?
Mevcut gözlemci raporu 70'inci (Hokeyde 62'inci) sezonda gelen bir yenilik. Bundan önceki oyuncularda gözlemci raporu yoktur. Ayrıca yeni açılan takımlara gelen oyuncularda ve sadık oyuncularda gözlemci raporu olmaz.

7.  Oyuncunun iyi çalışması tıkanmayacağı anlamına gelir mi? (Gelişim hızı-tıkanma ilişkisi)
Şahsi gözlemlerime göre oyuncunun gelişme hızı ile tıkanması arasında hiçbir ilişki yok. Hızlı gelişen oyuncular 5-6 gibi değerlerde tıkanabiliyor iken çok yavaş gelişen oyuncuların 10u gördüğü oluyor.

8.  Özellik arttıkça gelişim hızı düşer mi?
Benim gözlemlerime göre evet. Bunu tespit etmesi gelişmelerdeki rastgelelikten dolayı zor ancak elimdeki oyuncu gelişim veritabanı 1-3 seviyedeki özellikler ile 7-9 seviyesindeki özelliklerin gelişmelerin arasında aynı şartlarda (yaş, antrenör) %10 kadar fark olduğunu gösteriyor. 

9.  Altyapı Kondisyon Kampı (AKK) verimi sabit midir?
AKK verimi, oyuncunun kaçıncı gün çağrıldığına göre değişir (Excel dosyamdaki “Antrenman” bölümündeki tabloya bakabilirsiniz). Kampa ne zaman gönderildiğinin bir önemi yoktur.

10.  AKK'ye gönderme süre sınırı var mı?
Altyapı Kondisyon Kampına (AKK) sadece ilk sezon gönderebiliyoruz. İlk sezonunda AKK’ye gönderilmemiş oyuncular ikinci sezonda (17 yaşında) gönderilemiyorlar ve haklarını kaybetmiş oluyorlar.

11.  Oyuncum neden top kaybetti? Nasıl durdurabilirim?
30 yaşındaki oyuncular futbolda HIZ ve DAY, Hokeyde ise Çabukluk ve DAY özelliklerinden gerilemeye başlar. Bunu durdurmanın veya yavaşlatmanın bir yolu yoktur. Ancak bu gerileme çok yavaştır. İlk sezon sadece çeyrek (1/4) top/pak kaybedilir. Bir oyuncunun tam 1 top/pak kaybetmesi 3 sezondan fazla sürer. 

Tam 1 top/pak kaybı 33’üncü yaşın ortalarına denk geliyor. Yani 3,5 sezonda 1er top kaybediyor (toplam 2). Duruma göre 35 yaşın ortalarında veya sonlarında ikinci topu/pakı kaybediyorlar.

12.  Mevcut Antrenörlerimle anlaşma yenilemeden önce en fazla kaç kez teklif yapabilirim?
14 ve 7 gün kala teklifte bulunarak 0 gün kala da teklif vermek mümkün. Yani 3 sefer

13.  Antrenör almalı mıyım?
Kişisel istatistiklerime göre 6 toplu(paklı) antrenör çalışma hızını kabaca 2 kat artırıyor. Örneğin altyapı oyuncuları 24-28 günde yeni top alacaklarına 13-15 günde alıyorlar. Bu yüzden özellikle altyapıların mutlaka antrenör eşliğinde çalışmalarını tavsiye ediyorum.

14.  Hangi sınıf antrenör almalıyım? (A, B ... veya 5 yıldız vs 4 yıldız gibi)?
Antrenör sınıfının (A, B veya 5 yıldız, 4 yıldız) oyuncunun gelişimine hiçbir etkisi yoktur. Aslolan çalıştırdığı özelliktir. Örneğin A sınıfı ama dayanıklılık özelliği 4 olan bir antrenör ile F sınıfı Dayanıklılığı 4 olan antrenörden aynı verimi alırsınız. Yüksek özellikler için yüksek sınıf gerekir.

Benim gördüğüm üst sınırlar şöyle.

 Sınıf
 Üst Limit
 A (5 Yıldız)10
 B (4 Yıldız)9
C (3 Yıldız)8(Çok nadir)
D (2 Yıldız)6 (7 varsa da ben hiç görmedim)
E (1 Yıldız)5
F (0 Yıldız)4


15.  10luk antrenörler buna değer mi?
 Bunun iki cevabı var.

Resmi cevap,  özelliği yüksek antrenör her zaman daha verimlidir. Yani DAY özelliği 10 olan antrenör 9 olan antrenörden her zaman daha verimli çalıştırır.

Benim yaptığım testlerde ise gözle görülür bir farka rastlamadım. Genel olarak 4 farklı antrenörle testler yaptım. Antrenörsüz, 6lı antrenör, 9luk antrenör ve 10luk antrenörler. Bu testlerde gelişmelerdeki rastgeliklerin etkisini düşürmek için hep top/pak alma sürelerini kıstas aldım. Bu testlerde 6lık antrenör her daim antrenörsüz çalışmaya göre %100e yakın verim sağlıyor. Oyuncunun özelliği 6'ya gelene kadar 6lık, 9luk ve 10luk antrenörler aynı hızda çalışıyor. 6 ve üzerinde 9luk antrenörler 6lıklara göre gözle görülür (%5 civarı) bir artış sağlıyor. Ancak yaptığım testlerde 9luk ve 10luk antrenörler arasında bir fark göremedim. Bunun sebebi çok küçük olması, testlerde hata olması veya gelişimlerdeki rastgeleliğin alehinde çalışmış olması olabilir.

Özetle, benim tavsiyem bütçenizi rahatlatmadan 10luk ( A sınıfı) antrenörlerden uzak durun. Altyapılarınızı geliştirdiğiniz ana özellikler (Hız, Day, Şut, Çalma, Kalecilik gibi) için B sınıfı 9luk antrenörler bulun. Diğer tüm özellikler için C (hatta bulabilirseniz D) sınıfı 6lık antrenörler kullanın.

16.  "Crew üyesini yen" başarısını nasıl tamamlarım?
Crew üyesini yen: Crew takımını değil, bir Crew üyesini yenmeniz gerekiyor. Crew üyelerini bulmanın en hızlı yolu Federasyon sayfasından Crew federasyonunu bulmak. Buradaki herhangi bir crew üyesini yenmeniz gerekiyor.

17.  Dostluk ligi ve kupa maçları takım ve oyuncu formlarını etkiler mi?
Olumlu etkiler. Oyuncunun formu 9 ise ve düzenli hazırlık maçı oynuyor isen hiçbir etki etmez. Hazırlık maçı oynayamıyor isen onları telafi eder. Daha fazla bilgi için tıklayın.

18.  Hükmen yenilen maçlar Bonus turlarında geçerli mi?
Evet. Hükmen kaybedilen maçlar Bonustan (hazırlık maçıyla kazanılan turlarda) sayılıyor

19.  Oyuncum Lig Sonunda kart cezalısıydı. Eleme maçında oynar mı?
Evet oynar. MZ'de kartlar Lig ID'si bazındadır. Bu yüzden ligde görülen kartlar (sarı veya kırmızı) eleme maçlarını etkilemez. Ligde kart cezalısı olan oyuncu eleme maçlarında oynar.

20.  Deplasman formam neden maçlara çıkmıyor?
Deplasman formaları sadece iki takım renkleri birbirine benzer ise kullanılıyor.

21.  Futbol maçlarında direkten dönen toplar isabetli sayılıyor mu?
Maçlarda Direkten dönen toplar Kaleyi Bulan (isabetli) Şut kabul ediliyor.


HOKEYE ÖZEL

1.  Hokeyde dizilişler hangi sırayla çıkar?
Maç başladığında dizilişler normal sırayla (1, 2, 3 ve varsa 4) sahaya çıkar. Ancak bundan sonra enerjisi en yüksek diziliş oyuna girer. Dayanıklılık ortalaması yüksek dizilişin enerjisi yüksektir ve sahada kaldıkça bu enerji düşer. sistem Dayanıklılık ortalaması en yüksek dizilişi sahHokeyde dizilişler DAY oranlarına göre sahada kalır. Maç sonunda -genelde - DAY ortalaması en yüksek diziliş en uzun süre sahada kalmış olur.

Yorumlar